Przedstawiamy książkę nie tylko dla pedagogów ale wszystkich zainteresowanych. Kilka słów od wydawcy: Na prośbę pedagogów – fanów bestselleru Myślenie pytaniami – Marilee Adams przedstawia fascynującą metodę tworzenia atmosfery szkolnej przenikniętej ciekawością, kreatywnością i troską. Przy pomocy wzruszającej historii o nauczycielce będącej na granicy wypalenia zawodowego pokazuje, jak wielki wpływ na porozumiewanie się z uczniami, współpracownikami i z nami samymi ma nasze psychiczne nastawienie. Przytacza barwne przykłady, w jaki sposób pielęgnowanie czegoś, co określa „drogą uczącego się”, prowadzi do przełomu w krytycznym myśleniu, komunikacji i współpracy.
Ta inspirująca książka zawierająca ćwiczenia, linki do zasobów internetowych i autorską mapę wyboru określającą różne postawy umysłu, dostarcza narzędzi, które naprawdę zmieniają życie, zachęcając zarówno uczniów, jak i nauczycieli do otwartości, kreatywności, skuteczności, wytrwałego rozwiązywania problemów i nieustannego uczenia się.
Autor: Marilee Adams
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Logos
Więcej inf. + obszerny fragment znajduje się na : http://logos.warszawa.pl/ksiazki/137-edukacja-ktora-zmienia-zycie.html
Pochwały dla Edukacji, która zmienia życie
„Marilee Adams jest pasjonującą autorką. Posługując się opowiadaniami, wyjaśnia ważność rozwijania w sobie postawy uczącego się. Zwraca uwagę na konieczność tworzenia przez pedagogów warunków do nauki opartych na pytaniach i atmosfery przenikniętej ciekawością, kreatywnością i troską. Z lektury tej wartościowej i praktycznej książki skorzysta każdy pedagog”.
Patrick Blessinger, założyciel i dyrektor International Higher Education Teaching and Learning Association
—
„Autorka proponuje metodologię współczucia… Składa hołd sile zadawanych pytań i tworzy przyjazny przewodnik do lepszego rodzaju przywództwa. Wspaniałe przesłanie. Interesująca lektura, pełna narzędzi i pomysłów, które łatwo jest zastosować”.
Peter Block, autor bestsellera Stewardship and Community
—
„Dr Adams opracowała podstawowe zasady, które pomogą pedagogom, administratorom i uczniom we wzajemnej współpracy, rozwiązywaniu problemów i większej skuteczności. Książkę musi przeczytać każdy, komu zależy na edukacji i na przyszłości, a więc niemal każdy z nas”.
Naomi Drew, konsultant dydaktyczny i autorka No Kidding About Bullying
—
„Z tą opowieścią może utożsamić się każdy nauczyciel. Wszyscy miewamy dni, gdy wątpliwości i frustracje zagrażają naszej pasji i zaangażowaniu w proces dydaktyczny. Edukacja, która zmienia życie ukazuje siłę umysłowego nastawienia nauczyciela. Nastawienie to może stworzyć w klasie atmosferę, która otwiera dziecięce umysły i pomaga każdemu uczniowi w zaangażowaniu się i pokochaniu nauki. Jest to konieczna lektura dla każdego, kto ma do czynienia z zaciekawionym umysłem dziecka, oraz przesłanie, które może w potężny sposób zmienić szkołę i ludzkie życie”.
Victoria Duff, przewodnicząca Learning Forward New Jersey oraz starsza konsultantka Center for Results, Learning Forward
—
„Co za radość czytać twoją książkę! Dzielisz się ukrytym przesłaniem o nadziei, o sile zadawania pozytywnych pytań, o ważności poznania naszych uczniów, o stylach uczenia się, o popełnianiu błędów i wyciąganiu z nich wniosków oraz o wielu innych sprawach. Ta ekscytująca książka będzie miała bez wątpienia dalekosiężny i twórczy wpływ na nauczycieli, studentów i uczniów”.
prof. Jenny Edwards, School of Educational Leadership and Change, Fielding Graduate University
—
„Praca Marilee zmieniła życie mojej uczelni”.
dr Verna Fitzsimmons, rektor Kansas State University Salina oraz dziekan w College of Technology and Aviation
—
„Najlepsza książka pedagogiczna w dziejach! Wzmacnia siłę woli, by rozpalić pasję do nauki i zmiany życia. Czytając dynamiczną książkę Marilee, nie tylko naładujesz się energią, ale wreszcie znajdziesz się w posiadaniu narzędzi, które wzbogacą życie twoich uczniów i pomogą im osiągnąć wielkość”.
dr Vicki Halsey, wiceprezes The Ken Blanchard Companies oraz autorka Brilliance by Design
—
„Wielokrotnie zauważamy, że nasze nastawienie ma wpływ na wszystkie aspekty pracy. Tworzy fundament zaufania, rozwoju i współpracy, tak istotny w budowaniu pozytywnej kultury wśród nauczycieli i uczniów i w osiąganiu przez nich dobrych wyników w szkole. Książka dostarcza osobom na wszystkich szczeblach edukacji narzędzi niezbędnych do rozwijania w sobie pozytywnego nastawienia uczącego się… Dostarcza nam również »brakującego ogniwa« silnej kultury wśród kadry nauczycielskiej”.
Camilla Lopez – dyrektor, oraz Kevin Lohela – wicedyrektor Achievement First Crown Heights Elementary School
—
„Piękne opowiadanie o zmaganiach i zwycięstwach prawdziwych ludzi w prawdziwych sytuacjach. Wzbudza nadzieje i aspiracje rozpalające miłość do nauki. Nie dotyczy tylko naszych studentów, lecz dotyka samego sedna nauczania… Pożyteczna dla działaczy młodzieżowych, doradców obozowych, rodziców i nauczycieli”.
John McAuley, prezes i dyrektor generalny The Leadership Studio w Muskoka Woods Kanada
—
„Książka jest piękną i poruszającą ilustracją siły psychologii pozytywnej i teorii odporności w edukacji!”
Caroline Adams Miller, magister stosowanej psychologii pozytywnej, współautorka bestsellera Creating Your Best Life
—
„Jest to naprawdę inspirująca opowieść o nauczaniu i zmianie. Bardzo podoba mi się to, że zmiana i nauka nie przydarzyła się tylko uczniom, lecz również nauczycielom… To przykład wpływu inteligencji emocjonalnej na działanie… Proces przemiany ukryty w opowieści jest bardzo pożyteczny i pouczający”.
dr Kenneth Rhee, adiunkt i dyrektor programu Executive Leadership Organizational Change, Northern Kentucky University